top of page
Writer's pictureemtbslo

Blog iz sejma SEA OTTER EUROPE Girona 2024

Sea Otter - kaj je to? Nekaj o dogodku za tiste, ki se ne gibljejo v teh krogih - Izvor in navdih za Sea Otter Europe v GIRONI, izhajata iz Sea Otter Classic, enega največjih kolesarskih festivalov na svetu, ki poteka vsako leto od leta 1991 v Laguna Seci (Kalifornija) in se ves čas širi in razvija.

"Lahko bi organizirali gorsko kolesarsko dirko." Ta preprosta izjava lastnika kolesarske trgovine v Montereyju leta 1990 je bila izvor Sea Otter Classic. Soustanovitelja Frank Yohannan in Lou Rudolph sta 6. in 7. aprila 1991 organizirala prvo dirko Laguna Seca Challenge. Skupaj je sodelovalo 350 športnikov in 150 gledalcev. Leta 1993 je dogodek preimenovan v Sea Otter Classic in je zdaj del podjetja Life Time. Life Time Sea Otter Classic gosti več kot 9.000 športnikov, 74.000 oboževalcev in je splošno priznan kot najpomembnejši kolesarski festival na svetu.

Sea Otter Europe je kolesarski festival v Evropi, ki je organiziran v mestu Girona, Španjia, in je letos potekal med 19. in 22. septembrom 2024.

Festival je v nekaj letih svojega obstoja dosegel osupljive številke: 68.000 obiskovalcev, več kot 6.000 udeležencev športnih dogodkov in skupno več kot 500 razstavljavcev, kar je pokazatelj lanskoletnega rekorda.

Sea Otter Europe se tudi za naslednje leto že pripravlja, in sicer v naslednjo izdajo podaja s popolnim športnim programom, ki vključuje izzive za tekmovalne in amaterske udeležence, razstavni prostor z najboljšimi blagovnimi znamkami na trgu, demo proge, idealne za užitek in testiranje koles, ter seznam dejavnosti, načrtovanih izključno za strokovnjake iz industrije.

Vse to se odvija v pokrajini Girona, na Costa Bravi, ki zagotavlja dobro vreme ( letos je bilo nekaj dežja...), izvrstno kulinariko( jaz sem videl večino restavracij zaprtih, kar je bilo, pa podpovprečno) in prvovrstno naravno okolje ( Lepo mesto, ob obali pa je sigurno še bolj zanimivo)

Festival pridobiva svetovno prepoznavnost med kolesarsko industrijo in ljubitelji kolesarjenja: v le nekaj izdajah je postal nepogrešljiv in nujen dogodek za kolesarsko skupnost.

V glavnem, tam sem bil tudi jaz - na sejmu pa smo v pri Unior bike tools v sodelovanju s kolegi iz Unior Španija, imeli svoj razstavni prostor.

Na EXPO prostoru so bili skoraj res vsi, ki v kolesarstvu kaj pomenijo. Od koles, opreme, servisov, trgovcev, proizvajalcev, športne ekipe in še mnogo drugih zadev.

V Španijo sem se odpravil 18.9., iz zagrebškega letališča, preko Bruslja, na drugo letalo in nato do Girone. Nazaj je bil let direkt v Zagreb. V hotel sem prispel šele zvečer, tako da sem lahko nekoliko raziskoval šele naslednji dan. Sejemski prostor smo postavili skupaj s španskima kolegoma postavili in nato so prvi obiskovalci že pričeli prihajati.

Expo sejem je bil res zelo obsežen za BIKE segment, so pa hkrati v sklopu tega dogodka potekale tudi kolesarske tekme - na eni je zmagal tudi naš Matevž Govekar, v gravel kategoriji je 107 km dolgo traso prevozil najhitreje.

Zanimivo je bilo govoriti s predstavniki iz e-bike industrije, predstavnik Boscha mi je iz prve roke povedal. kako in kaj je z novim motorjem CX5, razložil mi je o uporabi Bosch ABS sistema in drugo.

Pri podjetju FAZUA, sem govoril z razvojnim inženirjem znanih motorjev, ki se vgrajujejo v kolesa Pivot, Santa Cruz, Focus in druge. Presenečen je bil, da sem v bistvu veliko vedel o njihovem pogonskem sklopu.

Razstavljali so tudi precej bolj ali manj poznanih znamk e-mtb :

Unior Bike tools - tu smo predstavljali nove garniture orodja za profesionalne kolesarske servise in novo električno servisno stojalo:

Kot sem že omenil, tu je bilo vse...npr. gumarji:

Še nekaj( precej) fotk...

Na sejmu sem uspel dobiti tudi dober posel s portugalskim podjetjem BICIMAX, ki je zastopnik za FOX, SANTA CRUZ; CERVELO; RACE FACE, GT... in še nekaj drugih znamk.

Na sejmu sem srečal tudi nekaj znanih oseb, moral sem pa ustaviti junaka lanskega RED BULL RAMPAGE-a, španca Benievenida Aguada, ki je res zelo fajn oseba, nastopal bo tudi letos na Rampage-u ( sobota, 12.10. zvečer!!!)

Skratka, pet dni v GIRONI, kjer je skoraj vedno suša in vročina, je hitro minilo, od tega je parkrat tudi moralo deževati, da je bilo v "stilu" letošnjega vremena. Da bi tu pohvalil hrano, je ne morem, saj je bilo vse podpovprečno. Že sam zajtrk v hotelu je bil bolj "kr neki", večerja v hotelski restavraciji slaba, pizze suhe, trde...Torej, zato se ne čudim, da bi kdo v kakšnem filmu rekel: Gremo na špansko hrano! Malo za šalo, malo zares, če pomislim, kako dobro hrano imajo npr. Italijani, Mehičani...

Med drugim...tam jedo polže, kot pri nas piščanca...Uf, to ni zame :)

Sejem je torej definitivno pomemben za vse, ki v kolesarski branži kaj pomenijo, vsako leto presega številke iz prejšnjih let, bilo bi pa zanimivo videti še SEA OTTER Classic v Montereyu, Kalifornija, ZDA.